AfsprakenManager

Aanbieders – Leveranciers van leads & afspraken

Alle bedrijven met een Wft-vergunning mogen zich als aanbieder aansluiten op AfsprakenManager, mits voldaan kan worden aan onderstaande kwaliteitseisen. Ook assurantiekantoren die meer leads (of afspraken) hebben dan nodig, kunnen leads aanbieden op AfsprakenManager.

AfsprakenManager brengt uw label(s) op de marktplaats onder de aandacht van de leden en de leads & afspraken worden automatisch in e-mailnotificaties (LeadMelders) aan leden in de juiste regio verstuurd. Indien leads niet goed verkocht worden of de conversies vallen tegen, is dat geheel ter de verantwoording van de leverancier. Goede leads en afspraken worden vrijwel altijd verkocht omdat het bereik en de spreiding van AfsprakenManager groot is.

Kosten AfsprakenManager voor leveranciers

Het gebruik van AfsprakenManager en automatische koppelingen is gratis voor leveranciers.

Handlingkosten per lead/afspraak

Bij de verkoop van leads en afspraken berekent AfsprakenManager altijd € 5,= handlingkosten, ongeacht de hoogte van de verkoopprijs. De handlingkosten dekken de support & administratie (facturen, rekening-courant, etc.) binnen AfsprakenManager. De handlingkosten worden niet berekend op onverkochte leads en afspraken. Onverkochte leads en afspraken blijven het bezit van de betreffende leverancier.

Kwaliteitseisen voor leads

  • Leads zijn reëel, bieden een werkelijke kans op afspraak.
  • Leads zijn actueel, minstens in afgelopen 48 uur gecreëerd.
  • Klanten van leads zijn altijd op de hoogte van het eerste contactmoment.
  • Leads worden slechts eenmaal verkocht, ook buiten AfsprakenManager om.
  • Leverancier is in bezit van juist en geldig Wft-vergunning.

Kwaliteitseisen voor afspraken

  • Inventarisatie van aanvraag is juist en volgens beschrijving label.
  • Retourvoorwaarden zijn helder en volledig beschreven.
  • Het moet helder zijn wie de afspraak bevestigd en welke regels daarbij gelden.
  • Leverancier (callcenter) is in bezit van juist en geldig Wft-vergunning.

Verkoopmethode op AfsprakenManager

De basis van verkopen is de overeenkomst tussen leverancier en AfsprakenManager. Hierin staan de spelregels, de eisen t.a.v. de Wft en de afspraken over betalingen. Leveranciers bepalen zelf de inhoud van labels, van prijzen en voorwaarden. Leads en afspraken welke niet verkocht worden, blijven eigendom van leverancier en worden dus niet vergoed. Leads en afspraken die wel verkocht worden, worden op het rekening-courant van de leverancier geplaatst. Tweemaal per maand worden alle leads en afspraken die uit de betreffende retourperiode zijn uitbetaald. Hierbij wordt het volledige verkoopbedrag uitbetaald. Indien de leverancier B.T.W.-plichtig is, wordt de B.T.W. bij verkopen doorbelast aan de koper en uitbetaald aan de leverancier. Leveranciers die een vrijstelling hebben van B.T.W. dienen dit te kunnen overleggen met een bewijs van de belastingdienst.

Publiceren van leads en afspraken

Wanneer de overeenkomst is getekend, label(s) ingericht en voorgesteld aan de leden van AfsprakenManager, kan het publiceren van leads of afspraken beginnen. Leads en afspraken worden handmatig ingevoerd met een account van het type ‘leverancier’. In dezelfde functie kunnen leads/afspraken gewijzigd of verwijderd worden.

Voor meerdere leads of afspraken is het mogelijk gebruik te maken van de automatische koppeling. Deze webservice is platform-onafhankelijk en door een ervaren programmeur in 2 – 4 uur te programmeren aan de hand van de documentatie. Met de automatische koppeling is het mogelijk;

  • Toevoegen van leads/afspraken.
  • Verwijderen van leads/afspraken.
  • Wijzigen van leads/afspraken.
  • Opvragen status van leads/afspraken.
  • Synchroniseren van leads/afspraken met een ander verkoopplatform.

Afhandeling van retouraanvragen

Eén van de voorwaarden is dat u uw retouraanvragen zelf afhandeld. Onze leden dienen via AfsprakenManager onder de geldende voorwaarden retouraanvragen in. De aanvragen worden doorgestuurd naar uw mailbox met de vraag te honoreren of weigeren met opgaaf van redenen. Wanneer retouraanvragen niet in behandeling worden genomen binnen 24 uur, heeft AfsprakenManager het recht te aanvraag te honoreren.

Verkoper worden op AfsprakenManager?

Indien u zich kan vinden in bovenstaande voorwaarden, kunt u eenvoudig een leveranciersaccount aanvragen op AfsprakenManager. Uw aanvraag wordt door onze medewerkers in behandeling genomen. U ontvangt eerst een bevestiging. Binnen twee werkdagen ontvangt u uw overeenkomst, een formulier om uw eerste label te beschrijven. Aanmelden kan online: › Aanmelden aanbieder.